Naučna i tehnološka suradnja Kine i EU-a ima neograničen potencijal
Iz grada Yiwu u istočnoj kineskoj provinciji Zhejiang, teretni voz natovaren sa 100 ekvivalentnih jedinica (TEU) autodijelova krenuo je 15. decembra za bjeloruski glavni grad Minsk.
Do ovog utorka je Yiwu, koji se često naziva “svjetski supermarket”, tekuće godine obavio 1.559 putovanja teretnim vozom “Yiwu-Xinjiang-Europe”, što je za 24,5 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
Povezujući glavno kinesko čvorište male robe s Evropom, kargo linija je također pomogla produbljivanju ekonomske i trgovinske razmjene između Kine i Europe počev od partnerstava između kompanija za proizvodnju novih električnih vozila do kontinuiranih prekomorskih poslovnih putovanja koje podržavaju lokalne kineske vlade, a donose više mogućnosti za saradnju.
UZNAPREDOVALA RAZMJENA
Putnički automobili kineskih marki sve su više prepoznati u Evropi. Lynk & Co, automobilski brend u vlasništvu Geely koji posjeduje fabriku u Yuyao Cityju u Zhejiangu, isporučio je više od 4.400 vozila za period 1.-18. decembra iz kineskih luka. Vozila će stići u belgijsku luku Zeebrugge za mjesec dana.
Nova električna vozila postala su hit. Kineske kompanije su od januara do oktobra izvezle oko 499.000 novih vozila, što je povećanje od 96,7 posto u odnosu na prethodnu godinu i čini 20,3 posto ukupnog izvoza automobila, prema podacima Kineskog udruženja proizvođača automobila.
U luku Ningbo-Zhoushan u Zhejiangu prošlog mjeseca stigla su posljednja 93 automobila u pošiljci od 402 vozila domaće proizvodnje u kontejnerskom teretnom vozu iz susjedne provincije Jiangsu. Ova vozila su zatim prebačena na kontejnerski brod koji je išao za Evropu.
Manji artikli su takođe bili pokretač trgovine Kine i Evrope. Od jeseni su u Evropi zapaženu popularnost stekle male grijalice, električni pokrivači i grijači ventilatora, od kojih se većina proizvodi u proizvodnim centrima malih kućanskih aparata u istočnoj Kini.
Na vrhuncu izvoza, potražnja za uređajima za grijanje porasla je za gotovo 50 posto u odnosu na prethodnu godinu, a većina proizvoda se odnosila na Holandiju, Francusku, Njemačku i Poljsku, pokazali su podaci kineskog giganta e-trgovine Alibaba.
Narudžbe iz Evrope su se ove godine u velikoj mjeri povećale iz više razloga, rekao je Hu Xuechong, zamjenik generalnog direktora kompanije za proizvodnju električnih uređaja u Zhejiangu. „Procjenjujemo da će godišnja izvozna prodaja porasti za oko 30 posto u odnosu na prethodnu godinu.“
U prvih 10 mjeseci 2022. trgovinska vrijednost Kine i Evropske unije (EU) dostigla je 711,4 milijarde američkih dolara, što je povećanje od 6,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, prema kineskom ministarstvu trgovine. Kina ostaje najveći trgovinski partner EU, a EU ostaje drugi najveći trgovinski partner Kine, rekao je portparol Shu Jueting na konferenciji za medije 1. decembra.
“Uzajamna trgovina između Kine i EU-a bilježi pozitivan rast nekoliko godina zaredom, i unatoč poteškoćama, glavni tok gospodarskih i trgovinskih odnosa Kine i EU-a uvijek je bila suradnja u kojoj svi pobjeđuju”, rekao je Li Yong, viši suradnik na Kinesko udruženje međunarodne trgovine.
U martu 2022. godine, holandski izvođač radova na jaružanju (iskopavanju morskog dna) Boskalis, u konzorcijumu sa svojim kineskim partnerom Ningbo Orient Cable (NBO), dobavljačem kopnenih i podmorskih kablova, osigurao je ugovor za ugradnju izvoznih kablova za 700 megavata za firmu (farma vjetra) Hollandse Kust West Beta.
U projektu, koji je dio nizozemskog nacionalnog plana za postizanje smanjenja emisija CO2 od 49 posto do 2030., NBO dizajnira i isporučuje visokonaponski kabelski sustav, rekao je Boskalis u priopćenju za javnost.
Podmorski kablovi, kao “arterija” koja povezuje obalu i okean, ključna su oprema za razvoj morskih resursa i pomorske privrede, rekao je potpredsjednik NBO-a Pan Chuzhi za Xinhuu.
“Ovaj projekt povećao je povjerenje europskog tržišta u kinesku proizvodnju, a također pokazuje da naučna i tehnološka suradnja Kine i EU-a ima neograničen potencijal”, rekao je Pan, dodajući da s kineskim planom za ugljičnu neutralnost, nova energetska industrija u Kini i Europi imaju veliki potencijal.
Tehnološka veza između kineskih i europskih poduzeća ojačana je u različitim sektorima.
Kada je Lynk & Co, automobilski brend Geely, započeo svoj dizajn, noćni život u Šangaju bio je inspiracija, rekao je Stefan Rosen, viši potpredsjednik Lynk & Co Design. “To je postala priča koju smo izgradili na prvoj generaciji automobila fokusiranih na grad, živote ljudi u gradu, i oni bi uživali u ovom automobilu u tom okruženju.”
Da bi Geely postao globalan, China-Euro Vehicle Technology, inovacijski centar za Geely smješten u švedskom automobilskom klasteru Göteborg pokrenut 2013., bio je katalizator promjene, rekao je Fredrik Hedfors, voditelj Lynk & Co EU centra, za Xinhuu.
“Puno smo naučili o kineskoj brzini, a oni su naučili mnogo o našem strukturnom načinu razvoja tehničkih rješenja za globalnu arenu, tako da je to brak između Istoka i Zapada, ali dolazimo s različitim iskustvima”, rekao je.
U 2022. više kineskih tvrtki postaje globalno. U septembru je kineski proizvođač baterija Contemporary Amperex Technology Co., Limited potpisao ugovor o nekretninama s gradom Debrecen u Mađarskoj, obilježavajući službeno pokretanje svoje druge europske tvornice. Kasnije tog mjeseca, kineski proizvođač električnih vozila NIO proslavio je isporuku prve stanice za izmjenu baterija koju je proizvela tvornica NIO Power Europe, prva tvrtka u inozemstvu, u Njemačku.
“Trebalo je samo sedam sedmica od 29. jula, kada smo najavili početak proizvodnje. To je doista izvanredno”, rekao je Qin Lihong, suosnivač i predsjednik NIO-a.
“Kina ima prednost potpunih industrijskih lanaca i snažnog proizvodnog kapaciteta, koji može nadopuniti prednosti europskih zemalja u preciznoj proizvodnji i vrhunskoj tehnologiji kako bi se postigla uzajamna korist”, rekao je He Xiyao, vanredni profesor na Sveučilištu za međunarodne studije Zhejiang i također stručnjak za trgovinu Kine i EU.
NOVE MOGUĆNOSTI
Od decembra 2022. do kraja 2023., Zhejiang, vanjskotrgovinski gigant u istočnoj Kini, planira organizirati inozemna poslovna putovanja za najmanje 10.000 poduzeća, saopćio je pokrajinski odjel za trgovinu, kao dio kampanje koju je odjel pokrenuo ranije ovog mjeseca kako bi potaknuo poslovne narudžbe i proširio tržišta za veliki broj trgovačko orijentiranih poduzeća u pokrajini.
U posljednje dvije sedmice poduzetnici iz Zhejianga su posjećivali sajmove, uspostavljali kontakte s potencijalnim kupcima i sudjelovali u poslovnim pregovorima u mnogim zemljama uključujući Francusku, Njemačku, Japan, Indoneziju i Ujedinjene Arapske Emirate.
Uz dostatnu podršku lokalnih vlasti, privredne i trgovinske delegacije koja traže poslovne prilike poticaj su za povjerenje tržišta.
Fei Zhongfu, predsjednik Ruili Textilea, kineskog proizvođača pletiva, dobio je narudžbu vrijednu preko 500.000 američkih dolara dok je bio u Europi s delegacijama Zhejianga. “Moj njemački kupac rekao mi je da sam njegov prvi kineski dobavljač u posljednje tri godine”, rekao je Fei.
Njemački i francuski privrednici voljni su komunicirati sa svojim kineskim kolegama, rekao je, dodajući da je tijekom ovog putovanja ne samo dobio narudžbe, već i odlučio postaviti skladišta i tvornice u Europi.
Kako je Kina optimizirala politike za COVID-19, više stranih poduzeća pokazalo je veće povjerenje u kinesko tržište. Michael Schumann, predsjednik Njemačke savezne udruge za privredni razvoj i vanjsku trgovinu, rekao je da će posjetiti Zhejiang sa svojim članovima nakon nadolazeće kineske Nove godine.
Mnoga strana poduzeća, uključujući europske multinacionalke, šire ulaganja u Kinu. U oktobru je nova baza za proizvodnju kvarcnih poluvodiča u koju su uložile njemačka tehnološka grupa Heraeus i japanska tehnološka tvrtka Shin-Etsu Chemical započela izgradnju u Shenyangu, glavnom gradu sjeveroistočne kineske provincije Liaoning. U novembru je njemački BMW Group uložio oko 10 milijardi juana (1,4 milijarde dolara) kako bi podržao proširenje svog projekta proizvodnje baterija za napajanje u Shenyangu. U decembru je najveća tvornica robotike švicarskog tehnološkog diva ABB započela s radom u Šangaju.
Direktna strana ulaganja na tlu Kine, u stvarnosti, porasla su 14,4 posto na godišnjoj razini na 1089,9 milijardi juana (156 milijardi dolara) u prvih 10 mjeseci ove godine, pri čemu su ulaganja iz Njemačke i Britanije porasla za oko 96 posto odnosno 40 posto, prema podacima kineskog Ministarstva trgovine.
Tijekom nedavne Kineske centralne privredne radne konferencije koja je određivala ton naredne politike, kreatori politike rekli su da će se uložiti veći napori u privlačenje stranog kapitala, proširenje pristupa tržištu, promicanje otvaranja modernih uslužnih industrija i odobravanje nacionalnog tretmana poduzećima financiranim iz inozemstva.
“Konkretne mjere koje je Kina poduzela za poboljšanje poslovnog okruženja i prihvaćanje stranih ulaganja pokazuju odlučnost Kine da se nastavi šire otvarati vanjskom svijetu”, rekao je Joerg Wuttke, predsjednik Gospodarske komore EU u Kini, dodajući da je Kina još uvijek najbolji izbor za europska poduzeća.