Kineska proizvodnja električnih vozila ušla u visokokvalitetnu fazu
Kineski sektor vozila na nove energente (NEV) ušao je u novu fazu visokokvalitetnog razvoja, obilježenu konstantnim povećanjem proizvodnje, prodaje, izvoza i potencijala potrošnje.
Dvadesetmilionito vozilo sišlo je sa proizvodne trake u Guangzhou, 3. jula.
U prvoj polovini ove godine proizvodnja NEV-a se povećala za 42,4 posto na godišnjem nivou, što iznosi skoro 3,79 miliona jedinica, dok je prodaja NEV-a porasla za 44,1 posto na godišnjem nivou, što iznosi skoro 3,75 miliona jedinica, pokazuju podaci Kineske asocijacije proizvođača automobila.
Zemlja je u istom periodu izvezla 534.000 e-vozila, što je za 160% više nego godinu dana ranije.
BYD, jedan od kineskih proizvođača električnih vozila sa najbržim rastom, izvezao je svoje automobile u preko 70 zemalja i regiona.
Kineski NEV sektor dobija konkurentnu prednost u obimu i kvalitetu, a izvezena vozila kineskog brenda su isplativa, rekao je Zhu Yifang, istraživač u Centru za automobilsku strategiju i istraživanje politike u okviru Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje.
Kina je u maju objavila smjernice za podršku ljudima koji žive u ruralnim oblastima za kupovinu e-vozila, fokusirajući se na jačanje izgradnje infrastrukture za punjenje.
Da bi dodatno oslobodila potencijal domaće potrošnje, Kina je produžila svoju preferencijalnu poresku politiku kupovine za zelena vozila do kraja 2027.
Preliminarne procjene pokazuju da će ta politika rezultirati sa 520 milijardi juana (oko 72,91 milijardi američkih dolara) oslobađenih od poreza.
Infrastruktura, uključujući objekte za punjenje, takođe je zabilježila zapažen napredak poslednjih godina, navode iz Udruženja.
Broj punjača porastao je sa manje od 100.000 u 2015. godini na 5,21 miliona u 2022. godini. Do kraja maja ove godine, biće skoro 6,36 miliona punjača.
Do kraja 2022. godine u Kini je bilo 226 vozila na 1.000 stanovnika, a mnoge porodice nikada nisu imale automobil. Auto tržište još uvijek ima ogroman prostor za rast, rekao je Fu Bingfeng, izvršni potpredsjednik i generalni sekretar Kineskog udruženja proizvođača automobila.
Kako NEV-ovi postaju sve popularniji među kineskim potrošačima, gradovi trećeg i četvrtog reda i ruralna područja mogli bi zabilježiti brži rast tržišta, rekao je Fu, dodajući da će broj vozila na 1.000 ljudi vjerovatno dostići 400 u budućnosti.
NEV sektor je ušao u novu fazu velikog, globaliziranog i visokokvalitetnog razvoja, postajući važan dio modernog kineskog industrijskog sistema, rekao je Fu.