Kina je iskoristila Proljetni festival kako bi podstakla turizam i potrošnju
Oštra konkurencija za posjetioce Proljećnog festivala nastavljena je na kineskim atraktivnim lokacijama, tržnim centrima i bioskopima, nakon završetka trogodišnjeg zatišja uzrokovanog pandemijom COVID-19.
S obzirom na to da je Kina nedavno olabavila restrikcije upravljanja virusom COVID-19, oslobađajući nagomilanu potražnju za putovanjima, legije turista ponovo su uočene širom Kine tokom jednonedjeljnog praznika Prolećnog festivala koji je počeo u subotu.
Kao odgovor, lokalne vlasti i industrije uvode svečane aktivnosti, živahne bazare i kupone za kupovinu u sveopštim naporima da podstaknu dugo očekivani oporavak od zastoja COVID-19.
Ovogodišnji proljetni festival prvi je u tri godine koji ne ohrabruje Kineze da ostanu mirni tokom festivala kako bi spriječili epidemije velikih razmjera. Na festivalu se obično stotine miliona Kineza uputi u svoje rodne gradove da se ujedine sa porodicama.
Očekuje se da će broj putničkih putovanja za ovogodišnji proljetni festival dostići 2,1 milijardu, gotovo dvostruko više nego prošle godine ili 70,3 posto u odnosu na 2019. godinu, prema Ministarstvu saobraćaja.
Ukidanje mnogih ograničenja COVID-19, zajedno sa smanjenjem broja infekcija u mnogim kineskim gradovima, podstaklo je ludnicu za putovanjem, koja uključuje i putnike koji se vraćaju kući iz inozemstva.
“Nismo se vratili u Kinu tri godine. Tako smo sretni što smo kod kuće”, rekla je Wei Liyao dok su ona i njen sin slijetali na aerodrom u Changsha, glavnom gradu provincije Hunan, nakon što su tamo doletjeli iz Malezije.
„Dovešću sina da vidi baku i dedu tokom prolećnog festivala, a onda planiramo da obiđemo grad“, rekla je Wei.
Luo Xiaoyi, putnik iz provincije Hubei, obilazi Xi’an, drevni glavni grad u provinciji Shaanxi. Ubrzo nakon što je Kina ponovo podesila mjere kontrole COVID-19, Luo je odlučio da ponovo započne svoja godišnja porodična putovanja.
“Ovo putovanje je mnogo važno za našu porodicu i zato ne ograničavamo budžet”, rekao je Luo.
Podaci onlajn turističke agencije Trip.com Group ukazuju na sve veću potražnju za putovanjima i razgledanjima proljećnih festivala. Rezervacije za domaća grupna putovanja tokom odmora, na primjer, od 15. januara bilježe godišnji porast od 354 posto.
Od prošlog petka, prosječna cijena domaće avio karte u jednom smjeru tokom praznika iznosila je 988 juana, što je 25 posto više u odnosu na prethodnu godinu, navodi agencija.
Kineski gradovi dočekuju povratak turista raznim svečanim aktivnostima. Nastavljene su i mnoge proslave koje su prekinute zbog suzbijanja virusa.
Xi’an održava niz aktivnosti s temom tradicije, uključujući predstavu gigantskih lampiona i nastupe uživo na njegovom poznatom drevnom gradskom zidu. U ponedjeljak je ogroman priliv turista natjerao upravu gradskih zidina da ograniči turističke kapacitete i podstakne putovanja van radnog vremena.
U Changshi, kultni tematski park “Prozor sveta” produžio je radno vrijeme kako bi omogućio noćne posjetioce do 5. februara. Gradski kvart Tianxin, poznat po svom energičnom noćnom životu, održava šoping karneval i promoviše ga kuponima i rasprodajama.
Slični šoping festivali održavaju se između ostalih u opštinama Shangaj i Chongking, te u provincijama Fujian, Jianxi i Liaoning.
Sjeveroistočne provincije Jilin i Heilongjiang pokrenule su šeme vaučera za potrošnju kako bi iskoristile zlatni period putovanja po ledu i snijegu. Vaučeri ukupne vrijednosti 30 miliona juana (4,4 miliona američkih dolara) izdati su u Jilinu kako bi privukli posjetitelje na aktivnosti na ledu i snijegu.
U južnoj metropoli Guangzhou, nastavljeni su tradicionalni sajmovi cvijeća uoči kineske Nove godine, vraćajući stotine štandova na kojima se prodaje cvijeće, rukotvorine i grickalice, a u ponudi su bile i živahne predstave poput plesova lavova.
„Možemo da osetimo atmosferu prolećnog festivala ponovo u vazduhu“, rekao je Zhang Qingyong, čija je tročlana porodica kupila orhideju leptira, stablo narandže u saksiji i kuple proljećnog festivala kako bi ukrasila svoju kuću u Guangzhou.
Od njihovog zatvaranja 21. januara, trodnevni sajmovi cvijeća u gradu imali su više od 3,9 miliona posjeta, a obim prodaje dostigao je 144 miliona juana, što je 19,3 odsto više u odnosu na broj iz 2019. godine pre nego što je izbila pandemija COVID-19. .
Mnoga preduzeća su izjavila da su se njihovi rezultati i prihodi uglavnom vratili na nivoe prije COVID-19, dok su neki hvalili rekordne vrijednosti.
“Broj naših kupaca koji čekaju u redu svakog dana dostigao je 3.000, a naša prodaja rakova je daleko premašila nivo prije pandemije”, rekao je Sun Ping, generalni direktor Changsha Wenheyoua, poznatog brenda restorana u Changshi.
Bioskopi takođe pozdravljaju posjetioce filmova, sa nizom dugo očekivanih blokbastera u ponudi tokom ovogodišnjeg Proljećnog festivala, koji je obično na vrhuncu gledanosti filmova u Kini.
“Bioskop je bio pun dok su svi dobrovoljno nosili maske”, rekla je Li Jinging, stanovnica Guangzhoua koja je sa roditeljima prvog dana kineske Nove godine gledala film “Puna crvena rijeka”.
Od utorka ujutro, ukupna blagajna za nove filmove prikazane tokom Proljećnog festivala premašila je 3 milijarde juana, sa znanstveno-fantastičnim blokbasterom “The Wandering Earth II” i napetom komedijom Zhang Yimoua “Full River Red” koji su preuzeli vodeću ulogu, navodi se. box office tracker Maoyan.
“Filmovi ovogodišnjeg Proljećnog festivala su dobro napravljeni i relativno jeftini, tako da sam više u iskušenju da odem u kino”, rekao je Liu Xinyuan, koji je napravio dugu listu filmova za gledanje tokom festivala.