Kineski stručnjak za električna vozila: Automobilska revolucija ulazi u drugu polovinu
Električna vozila postaju sve popularnija dok se svijet zalaže za nultu emisiju ugljika. Inženjerski naučnik iz Hong Konga CC Chan, stručnjak za električne automobile, smatra da je vrijeme da automobilska revolucija pređe u novu fazu.
“Prva polovina je elektrifikacija, sada je vrijeme da uđe u drugu polovinu, gdje su čip za automobil i operativni sistem osnovne tehnologije”, rekao je Chan u nedavnom intervjuu za Xinhua.
Automobili će se u budućnosti transformisati iz tradicionalnog prevoznog sredstva u inteligentni mobilni prostor za putovanja, ostvarujući integraciju mreža transporta, energije, informacija i kulture, rekao je on.
Chan je počasni profesor Odsjeka za elektrotehniku i elektroniku na Univerzitetu u Hong Kongu, a također je i osnivač Svjetske asocijacije električnih vozila. Godine 1997. izabran je za akademika Kineske inženjerske akademije, kao prvu osobu u Hong Kongu.
Prošlo je više od 40 godina otkako je Chan počeo fokusirati svoja istraživanja na električne automobile i među pionirima je ove tehnologije.
U martu je Chanu uručena nagrada Touching China Award 2022, godišnja nagrada kojom se prepoznaje najinspirativniji uzor zemlje u različitim aspektima, kao priznanje za njegov istaknuti doprinos električnim mašinama, energetskim sistemima i električnim vozilima.
„Inženjerska istraživanja stavljaju naglasak na rezultate“, rekao je Chan, naglašavajući važnost transformacije rezultata istraživanja i razvoja (R&D) u proizvode u inženjerstvu električnih automobila.
Sada su električni automobili usko povezani sa svakodnevnim putovanjima ljudi, naučnici ne bi trebali samo da se fokusiraju na proboje u istraživanju i razvoju, već i da uzmu u obzir potražnju i prihvaćenost tržišta, rekao je Chan, dodajući da samo na taj način istraživanje i razvoj mogu napredovati.
Godine 1993. Chan je dizajnirao svoj prvi električni automobil “U2001”, sa “U” što znači “ujedinjeni” i “2001” što znači “radujemo se 21. vijeku”. Automobil je usvojio integrisanu snagu, visokoenergetsku bateriju i inteligentni sistem pomoći u vožnji, sa ubrzanjem od 6,3 sekunde na 100 km, maksimalnom brzinom od 110 km/h i dometom krstarenja od 180 km.
Iskusni naučnik je bio izuzetno marljiv u svojim naučnim istraživanjima i u tome se isticao. Svojim talentima je od malih nogu težio da služi otadžbini.
“Ako zaostajete, bićete pretučeni”, rekao je Chan, “Duboko sam osjećao da je sudbina pojedinca usko povezana sa zemljom.”
Chan je rođen 1937. godine u porodici kineskog preduzetnika u Indoneziji. Godine 1953., sa 16 godina, odlazi u Peking da studira elektrotehniku. Kasnije je nastavio studije na Univerzitetu u Hong Kongu, na kojem je i doktorirao. Diplomirao je elektrotehniku 1982. Od tada je ostao da se bavi nastavom i istraživanjem o električnim vozilima.
Chan je kreativno integrirao automobilske, motorne, upravljačke i druge tehnologije u novu interdisciplinarnu studiju, postavljajući temelje za modernu teoriju električnih vozila.
Istovremeno, dao je izuzetan doprinos inovacijama baterija za električna vozila, elektronskih sistema upravljanja i drugih osnovnih tehnologija, postavši navigator kineske tehnologije električnih vozila.
Chan, 86, ima brz um i odlično pamćenje i dobro je svjestan značajnog toka kineskog naučnog i tehnološkog razvoja.
„Sažeo sam tri presedana, a to su hitna potražnja zemlje za naukom i tehnologijom, briga i očekivanja zemlje prema naučnicima i mogućnosti da naučnici daju doprinos zemlji i svijetu“, objasnio je.
Kineski 14. petogodišnji plan eksplicitno podržava razvoj Hong Konga kao međunarodnog centra za inovacije i tehnologije. Niz politika za podršku razvoju nauke i tehnologije u Hong Kongu uveden je posljednjih godina.
Chan je sugerirao da je Hong Kong jak u osnovnim istraživanjima, ali relativno slab u primjeni. Može raditi s drugim gradovima u području Velikog zaljeva Guangdong-Hong Kong-Makao i uspostaviti duboke veze s njima.
On je istakao da svaki grad na području Velikog zaliva ima svoje prednosti. Shenzhen, na primjer, ima veliki broj inovativnih preduzeća, dok Dongguan ima kompletan prateći sistem obrade.
“Da bi se dodatno poboljšala ukupna konkurentnost nauke i inovacija u području Velikog zaliva, neophodno je uspostaviti ekološki lanac naučnog istraživanja, fokusirajući se na dijeljenje resursa i jačanje saradnje”, rekao je Chan.
Chan je bio zauzet pripremama svog govora za naučni forum o području Greater Bay Area koji će biti održan kasnije ovog mjeseca, gdje će nastaviti da dijeli svoju ideju o automobilskoj revoluciji.
“Naučnici treba da otkriju zakone prirode za dobrobit čovječanstva. U naučnim istraživanjima potrebno nam je razmišljanje naprijed”, rekao je on. “Kada pronađemo pravi smjer, moramo ga se držati do posljednjeg trenutka.”